مدیریتی هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداری فروشگاهی

شنبه 25 مرداد 1399
11:55
علی مومنی

مدیریتی هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداری فروشگاهی

شیوع COVID-19 در حال حاضر تأثیر مالی قابل توجهی در بخش های مختلف زندگی ما داشته است؛ از اوقات فراغت و مهمان نوازی گرفته تا کسب و کارها و مشاغل، همگی به نوعی با این بیماری درست و پنجه نرم می‌کنند. در چند ماه گذشته، ما شاهد تغییرات قابل توجهی در کسب‌و‌کارهایمان بوده‌ایم. با استفاده از راه حل‎‌های حسابداری می‌توان کنترل بیشتری در امور مالی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سیستم‌‌‌های حسابداری به منظور طبقه بندی و انجام محاسبات پیچیده مالی به صورت ساده و همچنین اتوماتیک کردن بسیاری از عملیات و پروسه‌‌‌های مالی طراحی و ارائه شده اند. شرکت نرم افزاری هوشمند نوین، در سال‌‌‌های نخست عرضه نرم افزار‌‌‌های حسابداری در ایران، یعنی از سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار‌‌‌های حسابداری شروع به فعالیت کرد.

شرکت هوشمند نوین با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع سیستم‌های حسابداری، درصدد این بوده است تا بتواند بخش وسیعی از نیازهای حسابداران و کسب و کارها را برطرف نماید. نرم افزارهای جامع حسابداری هوشمند‌ نوین، با ارائه راهکارها و ماژول‌‌‌های مختلف حسابداری، به شما در انجام محاسبات سریع و بی خطا کمک کرده و موجب می‌گردد عملکرد بهتری را در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید. سعی ما همواره بر این بوده است تا با ایجاد قابلیت‌‌‌های متفاوت و اثر بخش در نرم افزار، بتوانیم نقشی در

پیشرفت کسب و کار شما داشته باشیم. نرم افزارهای حسابداری یکپارچه هوشمند نوین، برای سهولت در کارکرد مشتریان خود، کسب و کار‌‌ها‌‌ را طبقه بندی کرده و اقدام به نوشتن نرم افزارهای تخصصی جداگانه، متناسب با نیاز مشتریان در زمینه‌‌‌های شغلی متفاوت نموده است. از میان این سیستم‌‌ها‌‌ می‌توان به نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، رستورانی، ارزی، شرکتی، استارتاپی، پیمانکاری و دیگر موارد اشاره کرد.

جامع بودن نرم افزار از این رو که تمامی زیر شاخه‌‌‌های حسابداری اعم از حسابداری مالی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری انبار، حسابداری دریافت و پرداخت و هم چنین حسابداری فروش و غیره در قالب یک سیستم حسابداری گنجانده شده باشد و تمامی دیتاهای وارد شده در زیرشاخه‌‌‌های مختلف بتوانند با هم در ارتباط باشند و به نوعی همدیگر را کاور کنند و بسته به نیاز حسابدار هر کدام از زیرشاخه را بتواند فعال یا غیر فعال کند. و آینده نگری هم داشته باشد که اگر نیاز به یک زیرشاخه داشته باشد بتواند آن را درون خود نرم افزار فعالسازی کند.

یکی از موارد فوق العاده مهم در بحث حسابداری مربوط به خروجی گرفتن و یا گزارشگیری حرفه ای و قابل درک برای عموم می‌باشد یعنی اگر شرکتی اقدام به استخدام نیروی حسابدار می‌کند صرفا جهت گزارشگیری می‌باشد.این گزارشات در مرحله اول برای مدیر عامل مفید است ، از این جهت که می‌خواهد آنالیز کند که شرکت سودهی یا زیان دارد حساب شرکت‌‌‌های طرف قرارداد چقدر میزان است چه میزان طلبکار و چه میزان بدهکار می‌باشند.در مرحله دوم گزارشات حسابداری برای سهامداران شرکت مفید بوده و وضعیت مالی یک شرکت را در طول یک سال مالی نشان می دهد .

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

هوشمند‌سازی به روش نرم افزار حسابداری پیمانکاری

زمانی که یک کسب و کار رو به پیشرفت و ترقی پیش می رود ، به صورت تدریجی اون کار توسط بیش از یک نفر اداره می‌شود چرا که کارها با همکاری متقابل پرسنل نتیجه بخش خواهد شد و تعداد فعالیت‌ها و عملیات مالی شرکت بیش از پیش می‌شود. در اینجا به یک سیستم برای برنامه ریزی و ثبت و ضبط معاملات نیاز پیدا خواهید کرد تا این اطمینان حاصل شود که تمامی‌هزینه‌‌‌های دخل و خرج و درآمدهای کسب‌وکارتان به درستی ثبت و هر زمان که لازم باشد می‌تواند مورد بررسی قرار ‌گیرد.
با بهره‌مندی از توسعه روزانه تکنولوژی و داشتن یک رقابت سالم در کنار استفاده بهینه از امکانات و حفظ زمان، خواهید توانست کسب و کارتان را توسعه داده و اطلاعات جامعی از کسب و کار دارایی‌‌‌های خود داشته باشید.

امروزه با تنوع ایجاد شده در نرم افزارهای حسابداری، صاحبان مشاغل و کسب و کارها می‌توانند از نرم‌افزار‌‌‌های حسابداری مناسب با شغل و حوزه‌ی کاری خود استفاده کنند و مدیریت مالی کسب و کارشان را در دست بگیرند. انتخاب یک سیستم حسابداری به نوع کسب و کار و اندازه سازمان شما بستگی دارد. در کشور ما به دلیل عدم آگاهی برخی صاحبان مشاغل از حسابداری، نرم‌افزارهای مالی خود را به سمت هوشمند‌سازی در کنار ساده‌سازی برای افرادی که دانش کمی‌در این حوزه دارند، هدایت می‌کند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگی بخش مالی و حسابداری خود را مدیریت کرده و از عملکرد حسابداران خود آگاهی یابند. چه نرم افزار مالی و حسابداری مناسب شغل شماست؟ این سوالی است که در ابتدای خرید نرم افزار فکر هر حسابداری را درگیر می‌کند.
تیم برنامه نویسی هوشمند نوین با بررسی‌‌‌های جامع و شناخت کامل از نیازهای کسب و کارها، ماژول‌‌ها یی را به صورت تخصصی طراحی کرده است تا هر شغل بتواند با سرعت بیشتری به محاسبات مالی و نیازمندی‌‌‌های خود دسترسی یابد.

به طور مثال نرم افزار حسابداری پیمانکاری به رفع نیازهای پیمانکاران از جمله ارائه صورت وضعیت‌‌ها‌‌، کسورات قانونی، بیمه و مالیات و دیگر موارد تخصصی آن حوزه می‌پردازد. یکی از مزیت‌‌‌های نرم افزار مناسب پیمانکاران شرکت هوشمند نوین، قابلیت گزارش‌گیری هزینه‌‌ها‌‌ و جزئیات یک پروژه نسبت به پروژه‌‌‌های دیگر به صورت تفکیک شده است.


یکپارچگی اسناد با نرم افزار حسابداری خدماتی

امروزه و با تخصصی شدن هر چه بیشتر امور، کسب و کارها جلوه ای پیشرفته به خود گرفته و در راستای تکنولوژی پیش می‌روند. تیم تولید نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین، پس از بررسی گسترده نیازهای مشتریان در زمینه‌‌ها‌‌ و صنوف شغلی متفاوت، اقدام به ایجاد راهکارهای جامعی در قالب ارائه نرم افزارهای حسابداری تخصصی، ویژه مشاغل مختلف نموده است. این راهکارها برای مشاغل خدماتی اعم از خدمات در کلینیک‌‌‌های پزشکی، شرکت و سازمآن‌های فعال در صنعت حمل و نقل، موسسات حسابداری، شرکت‌‌‌های فعال در حوزه ارتباطات، شرکت‌‌‌های خدمات نظافتی و … بوده و با افتخار به صورت پکیج‌‌‌های نرم‌افزار حسابداری خدماتی به بازار عرضه شده است.

بخش عمده ای از‌‌ داده‌‌‌های ثبت شده در سیستم‌‌‌های حسابداری خدماتی، محاسبات مرتبط با خرید و فروش و خدمات ارائه شده در پروژه‌‌‌های مختلف است. در شرکت‌‌‌های خدماتی، اغلب در حین ارائه خدمات، کالاهایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مدیریت این مسائل در سیستم‌‌‌های حسابداری هوشمند نوین، امکان صدور فاکتورهای فروش ترکیبی به صورت کالا و خدمات نیز وجود دارد؛ همچنین امکان ثبت و گزارش‌گیری از تراکنش‌‌‌های مالی نیز‌‌ در این نرم افزار وجود دارد. با استفاده از برنامه‌‌‌های حسابداری، شما باید بتوانید اطلاعات حساب‌‌‌های بانکی از جمله چک‌‌ها‌‌ و. .. را در سیستم ثبت نموده و به به صورت یکپارچه تمامی اسناد را مدیریت نمایید.

ثبت مرحله به مرحله اسناد، از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار حسابداری مناسب مشاغل خدماتی است. با استفاده از این سیستم تمامی ریز تراکنش‌‌ها‌‌‌‌، تنخواه‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌های مالی جز به جز در اختیار شما قرار دارد و با گزارشات دقیق داده‌‌ها‌‌، هیچ عملکرد مالی از نگاه مدیریت پنهان نمی‌ماند.

مشاغل مبتنی بر خدمات در مقایسه با یک تجارت مبتنی بر محصول، نیازهای حسابداری و جزئیات کمتری دارند. ارائه دهندگان شرکت‌‌ها یی مانند خدمات حمل ونقل، خدمات نظافتی، خدمات حسابداری، شرکت‌‌‌های مهندسی و معماری، خدمات کامپیوتری، وکلا‌‌، مشاوران و … هر یک دارای سیستم‌‌ها‌‌ و ماژول‌های منحصر به فردی در سیستم‌های حسابداری هوشمند نوین هستند.

مشاغل خدمات‌گرا اغلب کارمندانی را، برای ارائه خدمات به مشتریان خود استخدام می‌کنند. در اینگونه کسب و کارها، ارائه خدمات مانند هزینه وکالت، مشاوره و خدمات حسابداران می‌توانند بطور ماهانه، هفتگی و یا به صورت ساعتی انجام گردد که خود خواستار ماژول‌‌هایی است. سیستم حسابداری هوشمند نوین به منظور رفع نیازهای هریک از مراکز خدماتی، امکان درخواست هرکدام از ماژول‌‌‌های مورد نیاز کسب و کار شما را ارائه می‌دهد.

هدف اصلی مشاغل خدماتی ارائه خدمات و دریافت و پرداخت وجه به صورت کامل یا جزئی است. ثبت معاملات بعضی اوقات به صورت نقدی (هنگام دریافت ثبت می‌شود) یا به صورت تعهدی انجام می‌شود، بدین معنی که در زمان ارائه، خدمات بعدی رزرو شده است و وجوه مربوط نیز در دوره‌‌‌های بعدی دریافت می‌شود. این تراکنش‌‌ها‌‌ و صورت حساب‌‌ها‌‌ در نرم افزار حسابداری خدماتی به سادگی قابل ثبت است.

چگونه نرم‌افزار حسابداری مناسب کسب‌و‌کارتان را انتخاب کنید؟

در گذشته، روش انجام حسابداری فرآیندی مبتنی بر کاغذ بود و حسابداران اغلب با‌‌ استفاده از دفاتر قطور، داده‌‌‌های مالی خود را ثبت و برای گرفتن گزارشات یک به یک آن‌ها را مقایسه می‌کردند، تا بتوانند اطلاعات مالی ضروری کسب‌و‌کار را بررسی کنند. امروزه و با پیشرفت نرم افزارها همه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ در همه صنوف شغلی می‌توانند از طیف گسترده نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار استفاده کنند. استفاده از سیستم‌‌‌های حسابداری نه تنها موجب می‌گردد تا خطاهای انسانی در محاسبات کاهش یابد، بلکه منبع اطلاعات جامع و کاملی را برایتان فراهم می‌آورد که به شکل‌دهی دیدگاه شما درکسب‌و‌کارتان کمک می‌کند. با این گزارشات شما می‌توانید از میزان تولیداتتان گرفته تا میزان نهایی فروش خود را در بازه‌‌‌های دلخواه پیش بینی نمایید تا عملکردهایی که کمترین سودآوری را برای کسب‌وکار شما داشته‌اند از چرخه کار خود حذف کنید. اما از میان این همه محصول نرم افزاری که در بازار این روزها وجود دارند، یافتن بهترین نرم‌‍افزار حسابداری که امکانات آن بیشترین انطباق را با کسب‌و‌کار شما داشته ‌باشد ممکن است به یک چالش تبدیل شود. شرکت تولید نرم افزار هوشمند نوین با ارائه نرم افزاهایی تخصصی مناسب برای صنوف شغلی متفاوت راهکارهای مناسبی را به شما پیشنهاد خواهد داد؛ کافیست برای مراجعه به سایت و مطالعه قابلیت‌‌‌های نرم افزارهای ما به سایت نوین به آدرس ‌‌‌‌ www.hnovin.com مراجعه نمایید و با این نرم افزارهای هوشمند آشنا شوید تا بتوانید مدیریت هوشمندانه ای بر روی کسب و کار خود داشته باشید.

گام نخست در انتخاب نرم‌افزار حسابداری بررسی نیازهای مالی کسب و کارتان است. برنامه‌ریزی و صرف زمان در این مرحله و در راستای پاسخ دهی به الزامات کاریتان، باعث می‌شود به این زودی نیازی به تغییر نرم‌افزار پیدا نکنید.

بر روی خواسته‌‌‌های کسب و کار خود تحقیق کنید و اطلاعات کافی درباره چگونگی نحوه نگهداری داده‌‌‌های مالی و حسابداری در نرم افزارهای حسابداری بدست آورید. اینکه چه مستنداتی در خصوص کسب و کارتان ارزش نگهداری دارد؟ چه گزارش‌‌ها یی مورد نیازتان است؟ گزارش‌‌‌های مالی، گزارش‌‌‌های میزان کالا، گزارش‌‌‌های تولید، گزارش‌‌‌های انبار، گزارش‌‌ها یی از میزان نقدینگی، گزارش چک‌های دریافتی و بلند مدت، گزارش مشتریان و … تماما باید در دسترس بوده و بررسی شود. پیش بینی نیاز مالی، در آینده به شدت اهمیت دارد زیرا در صورت انتخاب اشتباه در خرید نرم‌افزار حسابداری هزینه تغییر نرم افزار حسابداری قابل توجه خواهد بود.

تصمیم‌‌‌های راهبردی با نرم افزار حسابداری بازرگانی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تجارت‌‌‌های کوچک و متوسط چگونه به تجارتی بزرگ و بین المللی تبدیل می‌شوند؟ شرکت‌‌‌های تجاری، جز بزرگ‌ترین و سودآوران صنف‌‌‌های شغلی هستند که نقش بسزایی در اقتصاد جامعه نیز دارد. استفاده حداکثری از منابع سازمان برای بقا و رشد در این بازار ضروری است. این ضرورت برای شرکت‌‌‌های کوچک و متوسط محسوس‌تر است. در این میان بهره‌گیری از سیستم‌‌‌های حسابداری مخصوص شرکت‌‌‌های تجاری و اجرای خودکار فرآیندهای بازرگانی، کمک شایانی به واحد مالی جهت اجرای عملیات دوره ای می‌کند. با مکانیزه کردن امور مالی و مدیریت هزینه‌‌ها‌‌، اتکا به گزارش‌‌‌های تحلیلی و اتخاذ تصمیم‌‌‌های راهبردی، می‌توانید انرژی سازمان را معطوف به توسعه کرده و سهم خود را در بازار افزایش دهید.

یک نرم افزار حسابداری بازرگانی یکپارچه، به کسب و کار شما در رعایت الزامات قانونی کمک می‌کند. در نرم افزار بازرگانی هوشمند نوین امکان گزارش سود و زیان، ثبت فاکتور، استعلام، قرارداد و تعدیلات خرید، امکان ثبت مالیات بر ارزش افزوده، ارسال تمامی فرم‌‌ها‌‌ و گزارشات به سیستم اتوماسیون اداری، امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار و. .. فراهم آمده است. به عنوان مثال قانون مالیات بر ارزش افزوده اشخاص را مکلف به محاسبه و درج مالیات بر ارزش افزوده می‌کند.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

چگونه در عصر کرونا حساب‌ها را مدیریت کنیم؟

از آنجا که در حال حاضر ما و تمامی دنیا با چالش مقابله با شیوع و گرفتگی کوروی ویروس روبرو هستیم، بیشتر مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک، مجبورند یا مدت زمان کمتری را در شرکت حضور یابند و یا از راه دور کار کنند به همین دلیل، اینکه پایگاه داده ای منسجم و کامل داشته باشید بسیار مهم و در پیشبرد کارتان تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از نرم افزارهای حسابداری دیگر نیازی به زمان گذاری طولانی برای جمع آوری و محاسبات فاکتور‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌های مختلف ندارید و می‌توانید به آسانی و در زمان کم داده‌‌ها‌‌ را به سادگی ثبت و از آن‌ها گزارشات جامعی تهیه کنید. کار و گردش کسب و کار در این بازه زمانی مستلزم دستیابی پویاتر به پرونده‌‌ها‌‌ و سیستم‌‌‌های مالی است.

کرونا ویروس مشاغل زیادی را‌‌ تحت تأثیر فشار مالی قرار داده و باعث شده بسیاری از آن‌ها افت گردش مالی را تجربه کنند؛ حتی بعضا، برخی از کسب و کارها را به طور کلی نابود کرد. معدودی از مشاغل توانسته اند تجارت خود را به صورت عادی با کمبود نیروی کار، مشکلات زنجیره تأمین و بسته شدن موقت برخی کسب و کارها ادامه دهند. در سایت دیجیاتو مطلبی با نام “نرم افزار حسابداری هم گام با شما در عصر کرونا” منتشر شده است که می‌توانید با مطالعه آن سرنخ‌‌‌های جدیدی از شیوه حسابداری در دوران کرونا به دست آورید. حال که تا اینجای مطالب از تاثیرات مثبت نرم افزارهای حسابداری در دوران کرونا مطلع گشتید بهتر است تا به برخی مزایای نرم افزارهای حسابداری نیز اشاره کنیم تا بتوانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

– نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا جریآن‌های هزینه ای شرکت خود را ثبت و در سیستم مالی خود داشته باشید تا در هر زمان بتوانید وضعیت مالی خود را بررسی کنید.
– نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا داده‌‌‌های مالی خود را ردیابی و سازماندهی کنید و نگاه دقیق و واقعی در امور مالی کسب و کارتان به شما نشان می‌دهد.
– امکاناتی مانند دارا بودن فیلد بانکی و صورتحساب خودکار، عملیات حسابداری مالی تکمیلی و. .. باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود.
– برخی از سیستم‌‌‌های حسابداری دارای ویژگی‌‌‌های پیشرفته و ماژول‌‌‌های قابل افزودن مانند سیستم حقوق و دستمزد، سیستم موجودی حمل و نقل، انبار و مدیریت پروژه هستند که می‌توانند جنبه‌‌‌های دیگری از تجارت شما را ساده تر کنند.
– مدیریت امور مالی شرکت شما می‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل شما به نرم‌افزار حسابداری نیاز دارید تا حساب‌‌‌های ورودی و خروجی خود را به درستی ردیابی کنید. استفاده از برنامه‌‌‌های حسابداری باعث افزایش بهره وری و صرفه‌جویی در زمان شده و باعث می‌شود مدت زمان ورود اطلاعات به سیستم کاهش یابد. بسته به برنامه‌ای که دارید، نرم‌افزار حسابداری می‌تواند کارهایی از قبیل مدیریت موجودی، صورتحساب، حتی برخی از جنبه‌‌‌های مدیریت ارتباط با مشتری، همگی از درون برنامه نرم افزاری و حتی برخی از جنبه‌‌‌های مدیریت ارتباط با مشتری‌‌ صورتحساب به مشتریان، ثبت پرداختی‌‌ها‌‌ و پیگیری مطالبات معوق گذشته و. .. را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهد.

– پیچیدگی نرم افزار می‌تواند از نظر فروشنده متفاوت باشد. در حالی که برخی از سیستم‌‌ها‌‌ فقط اصول اولیه را ارائه می‌دهند، پس افراد مختلف می‌توانند بدون دانش حسابداری به راحتی از آن استفاده کنند اما داشتن دانش حسابداری برای یک حسابدار بطور کلی لازم است. برخی از سیستم‌ها دارای پیچیدگی‌‌‌های بیشتری هستند و در شرکت‌‌‌های پیشرفته مورد استفاده حسابداران حرفه ای قرار می‌گیرند.


https://digiro.ir/نرم-افزار-حسابداری-فروشگاهی/


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نرم افزار حسابداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]