نگاهی به رویکرد نرم افزار حسابداری هوشمند نوین در سال 2020

يکشنبه 8 تير 1399
13:18
علی مومنی

نگاهی به رویکرد نرم افزار حسابداری هوشمند نوین در سال 2020

هوشمند نوین؛ نرم افزار حسابداری
هوشمند نوین؛ نرم افزار حسابداری

هوشمند نوین، از سال ۱۳۷۰ تاکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار حسابداری فعالیت می‌کند.

این شرکت با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع نرم‌افزار حسابداری، درصدد بوده تا بتواند بخش وسیع و گسترده‌ای از نیازهای حسابداران، شرکت‌ها، ‌کسب‌و‌کارها و دیگر مشاغل را برطرف نماید. نرم‌افزارهای هوشمند‌ نوین، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و با بکارگیری افراد متخصص و آگاه در حوزه ساخت نرم‌افزار، سعی دارد، بنای رشد و شکوفایی ‌کسب‌و‌کارها و رضایت مشتریان ارزشمند خود را جلب نماید.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری در جهان و حتی کشور باب شد و یا چگونه استفاده از آن در بین مردم و علی الخصوص صاحبان مشاغل رواج یافت؟ چه چیز باعث شد تا مردم به صورت تدریجی از چرتکه و ماشین حساب به سمت کامپیوترها و نرم‌افزار های حسابداری سوق پیدا کنند؟ در ادامه شرکت هوشمند نوین به این مبحث تکنولوژی محور می پردازد.

هدف ما از نوشتن این مطلب یادآوری پیشرفت روز افزون تکنولوژیست علی الخصوص در حوزه حسابداری و نرم‌افزارهای آن و نه صرفا متنی طولانی و گنگ و ثقیل! از گذشته های دور تاکنون کامپیوترها دستگاه هایی با قابلیت محاسبات سریع و دقیق بوده اند. افرادی که دانش برنامه نویسی می‌دانستند همواره سعی داشتند تا نرم‌افزارهایی بنویسند که امور حساس حسابداری و مالی را سهل کند و ما را قادر سازد تا حجم بیشتری از این محاسبات را به کامپیوتر بسپاریم. به طور مثال شما نمی‌توانید یک بانک را، با آن حجم زیاد از اعداد و ارقام تو در تو، بدون نرم‌افزارهای قوی حسابداری یا کارمندان را چرتکه به دست تصور کنید. بنابراین نرم‌افزارها و سیستم های پیچیده امروزی، تاریخچه‌ای پیچیده دارند و حاصل تلاش های دانشمندان مختلف در جای جای این کره خاکی بوده اند. همین امر نشان می‌دهد که دیر یا زود همه چیز به سمت راحتی و آسانی البته همراه با رشد تکنولوژی پیش می‌رود. برنامه های حسابداری متفاوتی توسط افراد مختلف ابتدا برای ادارات و سازمان های مختلف نوشته می‌شدند و سپس سعی می‌شد تا این نرم‌افزارها در بازار عمومی‌نیز استفاده شوند.به همین دلیل نمی‌توان گفت که بطور دقیق اولین نرم‌افزار حسابداری در ایران را چه کسی نوشته و نام آن چه بوده است

بنابر تحقیقات انجام شده اما، به طور تقریبی اولین برنامه حسابداری نوشته شده در ایران به سال 1368 برمی‌گردد. این نرم‌افزار نوظهور که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داشت، با ثبت اسناد حسابداری، دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر تفضیلی و یک تراز آزمایشی 4 ستونی، حجمی‌در حدود ۱ مگابایت داشت و تنها روی یک دیسکت فلاپی جای می‌گرفت. پس از سال ها استفاده از این نرم‌افزار و با رشد برنامه نویسی، بعدها افراد دیگری هم وارد حوزه تولید و عرضه نرم‌افزار حسابداری شدند. سیستم های حسابداری جدید، تحت سیستم عامل های DOS و ویندوز به بازار ارائه شدند. این نرم‌افزارها دارای مزایا و نواقصی زیادی بوده و مشتریان خاص خود را داشته اند. در بین همه این نرم‌افزارهای حسابداری، نرم ‌افزار حسابداری هوشمند نوین در سال 1370 و در اوایل روی کار آمدن برنامه های حسابداری وارد بازار شد و از همان سال‌های نخست توانست جایگاه خوبی را در این بازار و در بین رقبای خود کسب کند.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، یک محصول جامع

سیستم های حسابداری به منظور طبقه بندی و انجام محاسبات پیچیده مالی به صورت ساده و همچنین اتوماتیک کردن بسیاری از عملیات و پروسه های مالی طراحی و ارائه شده اند. شرکت نرم‌افزاری هوشمند نوین، در سال های نخست عرصه نرم‌افزارهای حسابداری در ایران، یعنی از سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزارهای حسابداری شروع به فعالیت کرد. نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین ابتدا تحت سیستم عامل Dos پیاده سازی و ارائه شد و پس از مدتی و با به روز شدن سیستم عامل ها مجددا، در محیط سیستم عامل Windows بازنویسی و باری دیگر قوی تر به بازار ارائه شد. با گذشت زمان و با پبشرفت علوم برنامه نویسی، زبان این نرم‌افزار به دلفی و پس از آن به C# ارتقا یافت و با کارکردها و ماژول‌های فوق العاده خود، در میان حسابداران و شرکت ها محبوب و پرطرفدار گشت.

شرکت هوشمند نوین با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع نرم‌افزار حسابداری، درصدد این بوده است تا بتواند بخش وسیعی از نیازهای حسابداران و کسب‌وکارها را برطرف نماید. نرم‌افزارهای جامع حسابداری هوشمند‌ نوین، با ارائه راهکارها و ماژول های مختلف حسابداری، به شما در انجام محاسبات سریع و بی خطا کمک کرده و موجب می‌گردد عملکرد بهتری را در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید. سعی ما همواره بر این بوده است تا با ایجاد قابلیت های متفاوت و اثر بخش در نرم‌افزار، بتوانیم نقشی در پیشرفت کسب‌وکار شما داشته باشیم. نرم‌افزارهای حسابداری یکپارچه هوشمند نوین، برای سهولت در کارکرد مشتریان خود، کسب‌وکارها را طبقه بندی کرده و اقدام به نوشتن نرم‌افزارهای تخصصی جداگانه، متناسب با نیاز مشتریان در زمینه های شغلی متفاوت نموده است. از میان این سیستم‌ها می‌توان به نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی، رستورانی، ارزی، شرکتی، استارتاپی، پیمانکاری و دیگر موارد اشاره کرد.

نرم‌افزار حسابداری پیمانکاری، یک محصول متنوع از هوشمند نوین

زمانی که یک کسب‌وکار رو به پیشرفت و ترقی پیش میرود، به صورت تدریجی آن کار توسط بیش از یک نفر اداره می‌شود چرا که کارها با همکاری متقابل پرسنل نتیجه بخش خواهد شد و تعداد فعالیت‌ها و عملیات مالی شرکت بیش از پیش می‌شود. در اینجا به یک سیستم برای برنامه ریزی و ثبت و ضبط معاملات نیاز پیدا خواهید کرد تا این اطمینان حاصل شود که تمامی‌هزینه های دخل و خرج و درآمدهای کسب‌وکارتان به درستی ثبت و هر زمان که لازم باشد می‌تواند مورد بررسی قرار ‌گیرد.

با بهره مندی از توسعه روزانه تکنولوژی و داشتن یک رقابت سالم در کنار استفاده بهینه از امکانات و حفظ زمان، خواهید توانست کسب‌وکارتان را توسعه داده و اطلاعات جامعی از کسب‌وکار دارایی های خود داشته باشید.

امروزه با تنوع ایجاد شده در نرم‌افزارهای حسابداری، صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها می‌توانند از نرم‌افزار های حسابداری مناسب با شغل و حوزه ی کاری خود استفاده کنند و مدیریت مالی کسب‌وکارشان را در دست بگیرند. انتخاب یک سیستم حسابداری به نوع کسب‌وکار و اندازه سازمان شما بستگی دارد. در کشور ما به دلیل عدم آگاهی برخی صاحبان مشاغل از حسابداری، نرم‌افزارهای مالی خود را به سمت هوشمند‌سازی در کنار ساده سازی برای افرادی که دانش کمی‌در این حوزه دارند، هدایت می‌کند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگی بخش مالی و حسابداری خود را مدیریت کرده و از عملکرد حسابداران خود آگاهی یابند. چه نرم‌افزار مالی و حسابداری مناسب شغل شماست؟ این سوالی است که در ابتدای خرید نرم‌افزار فکر هر حسابداری را درگیر می‌کند.

تیم برنامه نویسی هوشمند نوین با بررسی های جامع و شناخت کامل از نیازهای کسب‌وکارها، ماژول هایی را به صورت تخصصی طراحی کرده است تا هر شغل بتواند با سرعت بیشتری به محاسبات مالی و نیازمندی های خود دسترسی یابد.

به طور مثال نرم ‌افزار حسابداری پیمانکاری به رفع نیازهای پیمانکاران از جمله ارائه صورت وضعیت ها، کسورات قانونی، بیمه و مالیات و دیگر موارد تخصصی آن حوزه می‌پردازد. یکی از مزیت های نرم‌افزار مناسب پیمانکاران شرکت هوشمند نوین، قابلیت گزارشگیری هزینه‌ها و جزئیات یک پروژه نسبت به پروژه های دیگر به صورت تفکیک شده است.

چه گزارشاتی در نرم‌افزار حسابداری خدماتی مورد نیاز است؟

یک برنامه نرم‌افزاری خوب و حرفه ای می‌تواند تمامی‌عملکردهای مالی شما را ساده‌تر کرده و شما را به سمت پیشرفت شغلی‌تان سوق دهد. به این چند نکته نگاهی بیندازید که چگونه یک برنامه نرم‌افزاری ساده باعث پیشرفت شرکت شما می‌شود. بسیاری از برنامه های نرم‌افزاری حسابداری به شما این امکان را می‌دهند تا حسابداری خود را در چند مرحله انجام دهید. شما به سادگی معاملات کسب‌وکار خود را وارد می‌کنید و نرم‌افزار جمعاً محاسبه می‌کند. برنامه‌های حسابداری محاسبات را خیلی ساده می‌کنند. نرم‌افزار حسابداری همچنین اطلاعات شما را در یک مکان نگه می‌دارد و مراجعه به معاملات گذشته را ساده می‌کند. شما وقت خود را برای گشتن در میان انبوهی از کاغذ و فاکتور تلف نمی‌کنید همچنین مقادیر محاسبه شده به صورت اتوماتیک نیز دقیق تر از ارقام محاسبه شده با دست هستند پس استفاده از نرم‌افزارهای محاسبات مالی موجب می‌شود، هزینه ضررهای ناشی از خطاهای دستی در محاسبات کاهش یافته و به صفر برسد؛ با بررسی گزارشات دقیق از محاسبات و عملکردهایی که از نرم‌افزار به دست می‌آوردید، به سادگی تصویر واضحی از خط مشی اصلی کسب‌وکار خود خواهید داشت.

دسترسی به سوابق گذشته بدون هدررفت زمان به شما در برنامه‌ریزی‌هایی که منجر به کسب درآمد می‌شود بسیار کمک می‌کند چرا که با این کار، آن زمانی که باید صرف پیدا کردن برگه‌ها و فاکتورهای گوناگون برای جمع آوری اطلاعات گذشته می‌شد، صرف یک عمل برنامه‌ریزی شده در جهت رسیدن به یک هدف جدید شده است. با استفاده از سیستم‌های گزارش و مقایسه درآمد و هزینه‌های شغلی در نرم‌افزارهای حسابرسی، می‌توانید جریان های نقدی پیش رو کسب‌وکارتان را، از یک ماه تا یک سال به صورت حدودی پیش‌بینی کنید و با استفاده از داده های به دست آمده، بودجه خود را هوشمندانه جهت اختصاص به اهداف آتی کسب‌وکارتان استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما دارای یک یا چند کسب‌وکار خدماتی هستید، می‌توانید با استفاده از نرم‌ افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین، لیست کاملی از خدمات انجام شده با جزئیات موارد مصرفی هر سفارش در یک سند و حتی میزان پورسانتی که در ازای انجام خدمات به کارمند یا کارگران آن پروژه داده می‌شود را به تفکیک مشاهده نمایید. با استفاد از این برنامه ها شما می‌توانید تمامی‌عملکرهای کسب‌وکارتان را در قالب یک چارچوب برنامه ریزی شده مشاهده نمایید.

آیا به نرم‌افزار حسابداری احتیاج دارم؟

حسابداری شامل برخی محاسبات اساسی و جمع آوری اعداد است. مواردی از قبیل محاسبات بهره وام، مبلغ پرداخت وام و میزان پرداخت مالیات را می‌توان با نرم‌افزار حسابداری محاسبه کرد. علاوه بر این، چندین دسته از کارهای حسابداری عمومی‌وجود دارد که هر نرم‌افزار حسابداری باید از آن ها پشتیبانی کند. این ها شامل دفترچه عمومی، حساب های قابل پرداخت، حساب های دریافتنی، حقوق و دستمزد، موجودی، برآورد هزینه شغلی، دارایی های ثابت، سفارشات فروش و بودجه است. اگر جعبه‌ای از رسیدها و فاکتورهای در هم درون پوشه‌های متفرقه بی نام و نشان دارید که می‌خواهید آن را به حسابدار خود تحویل دهید، پس زمان خرید نرم‌افزار حسابداریتان فرا رسیده است.

نرم‌افزار حسابداری، رسیدن به اهداف واقعی و قابل دستیابی را در کسب‌وکارها آسان می‌کند. شما می‌توانید از تاریخ مالی خود برای پیگیری پیشرفت و برنامه ریزی استفاده کنید. از ثبت قیمت دریافتی ها و پرداختی ها در دیگر فاکتورها و گزارشات خود استفاده کنید. با یک نگاه جزئی می‌توانید مقایسه‌ای روی قیمت‌های سال‌های گذشته و قیمت‌های حال حاضر داشته باشید. با یک تصویر واضح می‌توانید الگوهای درآمد و هزینه گذشته خود را تحلیل و نقاط عطف تجارت را تنظیم کنید. بازبینی نقاط عطف به شما در رسیدن به اهداف آینده کمک می‌کند. برای مثال، ممکن است شما یک هدف برای افزایش فروش داشته باشید پس حتما شما یک نقطه هدف تعیین کرده‌اید تا ۱۵ درصد محصولات بیشتر از سال گذشته بفروشید. با نگاهی به فروش سال گذشته در نرم‌افزار حسابداری خود، می‌توانید دقیقاً مبلغ مورد نیاز برای فروش را برای تحقق هدف خود تخمین بزنید.

نرم‌افزارهای حسابداری کسب‌وکارها به گونه ای طراحی شده‌اند که افرادی که حسابدار نیستند و دید جامعی نسبت به این دانش ندارند نیز بتوانند به سادگی مهارت های لازم را کسب و از آن استفاده کنند؛ همچنین سیستم های حسابداری شرکت هوشمند نوین روی مشاغل با اندازه های مختلفی متمرکز هستند. به عنوان مثال نرم ‌افزار حسابداری تولیدی متناسب با نیازهای مراکز تولیدی با ظرفیت بالا، نرم‌افزار حسابداری ارزی متناسب برای صرافی ها و یا شرکت هایی که با ارزهای متفاوت سروکار دارند، نرم‌افزار حسابداری استارتاپی متناسب با شرایط و موارد مورد نیاز استارتاپ ها و دیگر مواد مشابه طراحی و خدمت مشتریان ارائه شده اند.

با این تکنیک همه مشاغل با توجه به نیازها و ماژول های مورد نیازشان طبقه بندی شده و حسابداران و مدیران مجموعه ها می‌توانند به سادگی لیستی از خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و همچنین گزارشات حاصل از ثبت عملکردشان دسته بندی شده و در چارچوب مورد نیازشان آماده تحلیل و بررسی می‌باشد.

نرم‌ افزار حسابداری بازرگانی، ماشین قدرتمند محاسبه چند جانبه

جنبه‌های بسیاری از نرم‌افزار حسابداری وجود دارد که کمک می‌کند تا آن را به یک ابزار مفید تبدیل کنید. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، مهم است که بدانید کدام ویژگی را باید برای کسب‌وکار خود جستجو کنید. بیشتر نرم‌افزارهای حسابداری، ویژگی ثبت و محاسبه حساب های دریافتی، قابل پرداخت، بانکی و گزارشات مرتبط با آن را ارائه می‌دهند. برخی نیز شامل ابزارهایی مانند مدیریت موجودی، مدیریت پروژه، ابزار ردیابی زمان و حقوق و دستمزد هستند.

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی نرم‌افزارهای حسابداری هوشمند نوین را مشاهده می‌کنید.

داشبورد

وقتی وارد صفحه اول نرم‌افزار خود شوید، یک داشبورد مشاهده می‌کنید که نمای کلی از فعالیت حساب و معیارهای کلیدی مانند جریان وجه نقد، سود و زیان، مانده حساب، هزینه ها، حساب های قابل پرداخت و دریافتنی و فروش را به شما نشان می‌دهد.

فیلد بانکی

این ویژگی نرم‌افزار را با حساب های بانکی و کارت اعتباری شما مقایسه می‌کند تا روزانه معاملات در انجام عملیات مالی دچار مشکل نشوید. این عمل موجب می‌شود مدت زمان بارگذاری دستی معاملات در سیستم حذف و در زمان شما صرفه جویی شود. مقایسه مغایرت های بانکی که ویژگی تاثیرگذاری در سیستم های مالی_حسابداری است، باعث جلوگیری از خطا نیز می‎‎شود.

یادآوری پرداخت خودکار

این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در مورد پرداخت های آتی و معوقه گذشته به مشتریان خود یادآوری کنید. در برخی از نرم‌افزارها از جمله نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین سامانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید پیام‌هایی را به مشتریان خود ارسال نمایید. به عنوان مثال با استفاده از پنل پیامک می‌توانید اقدام به ارسال شماره فاکتور مشتریان، اعلام مانده بدهی، اعلام سررسید چک و پیامی در جهت تشکر از خرید برای مشتریان خود نمایید.

گزارش مالی

هر برنامه حسابداری می‌تواند گزارش های مالی ایجاد کند، اما برخی از آنها اساسی تر از سایرین هستند و برخی از برنامه ها شما را ملزم به عضویت در یک برنامه دقیق برای گزارش پیشرفته می‌کند. انواع مختلفی از ارائه گزارشات در نرم‌افزار هوشمند نوین وجود دارد اما اگر گزارشات خاصی از داده های مالی نیاز دارید به عنوان مثال اگر از نرم‌ افزار حسابداری بازرگانی استفاده می‌کنید و گزارشی جدا از گزارشات خرید و فروش، واردات صادرات، کم فروش و پر فروش بودن محصولات؛ گزارشات موجودی انبار و حتی گزارشات تلفیقی از آیتم های مورد نیاز خود نیاز دارید، می‌توانید به صورت سفارشی با اعلام به مسئولین فروش شرکت آن را دریافت و به نرم‌افزار خود اضافه نمایید.

ادغام

امکان اتصال نرم‌افزار حسابداری خود به سایر برنامه های تجاری که استفاده می‌کنید باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود، زیرا لازم نیست که داده ها را از یک سیستم به سیستم دیگر انتقال دهید. حقوق و دستمزد، پردازش پرداخت، سیستم های POS و نرم‌افزار CRM تنها معدودی از انواع محبوب ادغام هستند که با نرم‌افزار حسابداری در دسترس هستند.

مدیریت موجودی

موجودی یک شرکت یکی از دارایی های با ارزش آن است. در خرده‌فروشی ها، تولیدی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، انبارها و سایر موارد مشابه محصولات هسته اصلی فعالیت هستند و کمبود یا عدم موجودی می‌تواند بسیار مضر باشد. موجودی زیاد خطر فساد، سرقت، آسیب یا تغییر تقاضا را به همراه دارد. مدیریت موجودی به فرایند سفارش، ذخیره و استفاده از موجودی یک شرکت اشاره دارد. این ها شامل مدیریت مواد اولیه، قطعات و فرآورده های نهایی و همچنین انبارداری و پردازش چنین مواردی می‌باشد. برای شرکت هایی که زنجیره تأمین پیچیده و فرآیندهای تولید دارند، توازن در برابر خطرات موجودی و کمبود موجودی به ویژه دشوار است.

در آخر برمی‌گردیم به مضمون کلی محتوا و این سوال که چرا باید از نرم‌افزار حسابداری استفاده کرد؟ آیا نرم فزار حسابداری برای کسب‌وکار شما لازم است؟ نرم‌افزارهای حسابداری چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند؟ بهترین نرم‌افزار حسابداری چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه یک نرم‌افزار خوب برای کسب‌وکارم انتخاب کنم؟ اینها سوالاتی است که ذهن افراد زیادی را برای خرید نرم‌افزار حسابداری درگیر می‌کند. برای پیدا‌ کردن یک نرم‌افزار حسابداری که نیازمندی‌های کسب‌وکارتان را رفع کند می‌بایست اطلاعات دقیقی از نرم‌افزارهای موجود در بازار حسابداری داشته باشید. با استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری ایده آل نه تنها صورت های مالی و حساب های خود را به صورت دقیق ثبت و نگهداری می‌کنید بلکه اطمینان از بی‌‌ خطا بودن و صرف وقت کمتر را نیز خیال شما را آسوده تر می‌کند. حسابداری، حوزه ای از فعالیت‌های خدماتی است که می‌تواند اطلاعات اقتصادی و مالی را در قالب گزارش‌های مالی فراهم سازد. برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزارهای هوشمند نوین می‌توانید به صفحه مشاهده دمو آنلاین نرم‌ افزار حسابداری هوشمند نوین مراجعه نمایید. امیدواریم تا مطالب بالا به شما در راه رسیدن به اهداف و چشم اندازهای پیش رو، در بهبود کسب‌وکارتان کمک کرده باشد.


منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/6/26/359944/hnovin-accounting-software/


[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نرم افزار حسابداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]